Académicos

Dr. Mario José López Villarroel

Título Profesional:

Profesor de Estado en Matemáticas y Física.  Universidad de Chile.

Grados académicos:

Ph.D. Department of Educational Studies. University of Surrey.  Reino Unido.

  • Ponce, Hector R.; Mayer, Richard E.; Figueroa, Veronica A.; Lopez, Mario J. “Interactive highlighting for just-in-time formative assessment during whole-class instruction: effects on vocabulary learning and reading comprehension” INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTSVolumen: 26; Número: 1; Páginas: 42-60 Fecha de publicación: 2018 http://doi.org/10.1080/10494820.2017.1282878
  • Ponce, Hector R. Mayer, Richard E., Soledad Loyola, Maria Lopez, Mario J. Mendez, Ester E. “When two computer-supported learning strategies are better than one: An eye-tracking study” COMPUTERS & EDUCATION 2018  DOI:1016/j.compedu.2018.06.024
  • Ponce, Hector R.; Mayer, Richard E.; Lopez, Mario J. ;Loyola, Maria Soledad “Adding interactive graphic organizers to a whole-class slideshow lesson” INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS – 2018     DOI:1007/s11251-018-9465-1
  • Ponce, Hector R.; Mayer, Richard E.; Lopez, Mario J. “A computer-based spatial learning strategy approach that improves reading comprehension and writing” ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT Volumen: 61; Número: 5; Páginas: 819-840 Fecha de publicación: OCT 2013  https://doi-org.ezproxy.usach.cl/10.1007/s11423-013-9310-9
  • Ponce, Hector R.; Lopez, Mario J.; Labra, Juan E.; Toro, Oscar A. “Curricular Integration of Interactive Graphic Organisers in Teacher Training” REVISTA DE EDUCACION Número: 357; Páginas: 397-422 Fecha de publicación: JAN-APR 2012
  • Ponce, Hector R.; Lopez, Mario J.; Mayer, Richard E. “Instructional effectiveness of a computer-supported program for teaching reading comprehension strategies” COMPUTERS & EDUCATION Volumen: 59; Número: 4; Páginas: 1170-1183
    Fecha de publicación: DEC 2012 https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.013
  • Almarza, F. A.; Ponce, H. R.; Lopez, M. J. “Software Component Development based on the Mediator Pattern Design: the Interactive Graphic Organizer case” IEEE LATIN AMERICA TRANSACTIONS Volumen: 9; Número: 7; Páginas: 1105-1111 Fecha de publicación: DEC 2011 http://doi.org/10.1109/TLA.2011.6129710

parallax layer

Tradición e
Innovación